Effectieve websites wat maakt het verschil
Nieuwsbericht | 10-05-2016

Wat maakt nu het verschil tussen mooie, goede en effectieve websites?
Het is de combinatie van aansluiten op zoekvragen en behoeften van de doelgroep, vindbaar zijn voor de doelgroep, toepassen van beïnvloedingstechnieken, het bieden van een fijne gebruikerservaring en middels webstatistieken weten wat uw bezoekers wel en niet aanspreekt. Makkelijk gezegd, maar dat maakt flink wat knoppen om aan te draaien. En toch, wanneer u zich goed verdiept in deze vakgebieden en ze goed toepast zult u enorm verschil in effectiviteit creëren. Het kost tijd, maar die levert veel op! Vanzelfsprekend kunt u dit ook uitbesteden aan vakmensen. Ook hier geldt: ‘Alles wat je aandacht geeft groeit’.
Concurrentiekracht
Naast de online technische vakgebieden is er natuurlijk nog de kracht van uw aanbod/propositie. In hoeverre beleeft uw doelgroep uw aanbod als aantrekkelijk, gezien uw prijs-kwaliteitverhouding en die van uw concurrenten? In hoeverre is uw aanbod onderscheidend? Heeft u naamsbekendheid en eventueel merkkracht? Ofwel hoe is uw product/merk gepositioneerd in het hoofd van uw doelgroep, ten opzichte van andere aanbieders?
Begin bij het begin
Een open deur, maar de effectiviteit van uw website begint bij een heldere en doordachte formulering van uw doelstellingen. Het is belangrijk en niet alktijd gemakkelijk hierbij reëel te blijven, doch ambitieus. Overspoel bezoekers met alle informatie die u denkt dat belangrijk is om duidelijk te maken wat u allemaal bent en kunt, en een groot deel zal afhaken, overdaad. Kiezen = verliezen, maar juist daardoor wordt wat over blijft effectiever.
Resumé
Er is dus geen quick-fix, geen snelle truc om websites effectief te maken. Het gaat over aandacht geven aan en kennis hebben van bovengenoemde vakaspecten.
Wilt u eens praten, sparren of klankborden over invulling en afstemming van bovengenoemde mix? Wij zijn u daarbij graag en vrijblijvend van dienst. Niets te verliezen!